Meguntam a szedett-vedett cetlikéimet, és designoltam magamnak egy rendes, használható és szép blogbeosztást, amivel nyomon tudom követni, hogy melyik nap miről írok, és azt is látom rajta, hogy mikor van “üres” nap, így tudom járatni az agyamat, hogy arra a napra készüljek valamivel. :) Angol nyelven már láttam hasonlót, de az csak hétfőtől péntekig szólt, meg jobban szeretem, ha az ilyenjeim magyarul vannak. Megosztom Veletek is, remélem, hasznát veszitek! A “dátum” részbe beírhatjátok, hogy melyik hétről van szó, pl. 2010. november 01-07. A narancssárga sávba a hét napjai mellé jön a blogpost témája vagy címe (ha már kitaláltátok), alatta pedig három sornyi hely van jegyzeteknek, referenciáknak, megjegyzéseknek.
[ letölthető .pdf ] Ha tetszik, és szeretnétek megosztani másokkal, légyszi csak a bejegyzésre mutató linket tegyétek ki a saját honlapotokra! Köszönöm szépen! Kereskedelmi forgalomba nem hozható.
Heni mondta
Via, szerényke kérés, ha egy kis időd lesz majd újra, ugyanezt nem lehetne 4 oszloposban is? Akkor az egész hónapot átláthatnám egy lapon. Please!! :-)
Via mondta
Az a baj, hogy úgy már nagyon pici. Ha egymás mellé rakok négyet, magasságban nem töltik ki a lapot, és nem lehet beleírni, meg elolvasni se nagyon, hogy mi van rajta. Ha álló lapra rakom úgy, hogy 2×2, akkor is borzasztó picikék lesznek. Ezt felvágásra szántam eredetileg, én úgy használom, hogy egyszerre több van egymás mögé tűzve, és így simán át tudok lapozni a következő héthez.
Theia mondta
Nincs kedved írni majd a listázásról? Most megint belelkesültem, hogy akkor írok heti tervet. :-) A Remember The Milk-et kezdtem el használni, nagyszerűen beintegrálható az igoogle oldalamba, így nagyjából szem előtt van. Bár nálam az alapvető gond a lustaság: megunom a lista írást, nem teljesítem a pontokat, és még frusztrál is. :-P Hátha majd most… de ezt már annyiszor mondtam. :-D
Via mondta
Yay, sikerült a Gravatarod! :)
Itt már írtam a Todoistről: https://charmed.animehq.hu/blog/2008/10/10/rendszerezes-az-interneten-igoogle-todoist/
Ezen kívül amit ismerek, az a Teux Deux (https://teuxdeux.com/), és a gmailnek is van egy “Tasks” része, de az csak akkor jó, ha egész nap benn a gmail, nekem meg a thunderbirdbe van bekötve, úgyhogy nem használom.
Nekem a cetlikézés vált be a leginkább, van egy blogos, egy munkás (ha van munka :(), meg a mindenmás, amin ilyenek szerepelnek, hogy ágynemű lehúzása, postára menni, stb. Ádám egészen gyönyörű listákat rajzol magának, progress barral meg minden (satírozza be, ahogy halad), imádom nézegetni őket. :) De igazából tényleg csak az a lényeg, hogy ha leírtad, csináld meg, ezen semmilyen technika nem tud javítani.
A munkás listámról teszek ki képet a jövő héten, Facebookon is kíváncsi volt már rá valaki.
szilda mondta
kinyomtattam:D
szilda mondta
CSináltatok az urammal több színt belőle:D mivel 4-5 blogot viszek.. nem mind az enyém.. és akkor tök jó lesz!!!!
Használni fogom, és imádni:D
Jaina mondta
Ez nagyon szuper! Pont most írtam össze a mai to do listám (sajnos nem sikerül követnem FlyLady tanácsát arra vonatkozóan, hogy ne takarítsunk hétvégén…). A blogolást annyira nem űzöm, van egy hamvába holt háztartásvezetős blogom, amibe már ezer éve nem írtam :D
Via mondta
Nálam sincs teljes takarítási tilalom, a nyuszi miatt felsöpörni, a szőnyegen kicsit átmenni porszívóval szinte minden nap szoktam, mert nagyon kiszórja a szénát. :) Meg persze mosogatni is kell, és ha valamit ki kell mosni, nem fogom hétfőre halasztani.
Egyébként szívesen csinálok a jövőben még másfajta tematikával ilyen nyomtatható listákat, ha ennyire tetszik. :) Csak mondjátok, hogy mi legyen rajta, annál egyszerűbb. Legyen heti ebédtervezős bevásárlólistával? Vagy sima napi teendőlista beépített edzés és vízfogyasztás-figyelővel? :)
Jaina mondta
Igen a nyuszik nálunk is folyamatosan gyártják a takarítanivalót :)
Másfajta nyomtatható listáknak szerintem mindenki nagyon örülne :) A heti ebédtervezősre pl én vevő lennék :) De a sima to do lista is jöhet, ezeket én mindig kis fecnikre írom fel, amiknek az a fura szokásuk van, hogy elvesznek :) Esetleg havi bevétel-kiadás tervező? :):)
Via mondta
Nálunk az Excelben folyik, mert ott szépen össze is adja a szumma, hogy mennyi az annyi. :) A férjem vezeti, és nekünk sokkal egyszerűbb digitálisan, könnyebb archiválni is, mint a cetliket gyűtjögetni. A többi listával az a jó, hogy ha kipipáltam, megy a szelektívbe. :)
De ettől függetlenül írhatok arról, hogy az Excelünkben milyen kategóriák vannak! (A számokat nem mutatom, siralmas. :()
Jaina mondta
Köszönöm! Jó ötlet excelben vezetni, ez pölö nekem eszembe sm jutott :) És köszönöm a segítséged a kategóriákkal! Talán végre majd a kiadásokat is sikerülígy rendbe szedni, ha rájövünk milyen hülyeségekre megy el a pénz :)
Theia mondta
Az ötlet nagyon jó, csak én már a to-do listánál elbukom. :-) Eddig talán a két nap volt a maximum, ameddig ténylegesen vezettem, aztán valahogy elfelejtődik. Hiába lenne nagyon hasznos, nem tudom megszokni.
Meg sokszor azért megy el a kedvem az egésztől, mert beírok aznapra egy rakás dolgot, amit meg kéne csinálnom, de rosszul mérem fel az időm, és mondjuk ötből csak kettő fér bele. Ami nyilván potosan kettővel több, mintha nem is csináltam volna semmit, de stresszel a maradék 3 elem a listán. :-D
Az időzített blogbejegyzés nagyon hasznos, lehet, hogy megpróbálom egy nap megírni a heti adagot, bár ez azonnal felborul, amint készítek valamit és azonnal meg akarom mutatni a blogban is. ;-)
Via mondta
Én úgy szoktam, hogy ha az időzítetten kívül aznap találok valamit/eszembe jut valami, amit rögtön meg akarok osztani, abszolút nem fogom vissza magam, nem tragédia, ha egy nap több bejegyzés is van, sőt! :D
Ha ennyire elúsznak a napok, akkor inkább írj egy heti to-do listát, amin beosztás nélkül szerepel, mik a heti teendőid (persze csak a nem határidősök), aztán ha egyik nap sikerül négyet kipipálni, másikon meg csak kettőt, akkor nem érzed úgy, nem csináltál semmit vagy maradt még hátra, mert pipálni pipáltál. :)
Heni mondta
Jaj de jó, ezt én is biztos használni fogom! Köszönet érte!
Via mondta
Szívesen! :)
Theia mondta
Hű ez szuper, egyetlen gond, hogy mire gépközelbe kerülök, már úgysem írom meg a tervezett bejegyzést… Lusta vagyok. :-/ De hátha majd a jegyzetlap segítségével. ;-)
Via mondta
Én úgy használom, hogy ez nem egy to-do-list, vagyis hogy csütörtökÖN ezt meg ezt kell megírni, pénteken meg azt, hanem hogy aznapRA legyen bejegyzés. Ha hétfőn megírom az összeset, és időzítem, akkor szuper, ha előző este írom meg a másnapit, úgy is jó, de a listát mindig a blogon való megjelenés szerint használom, mert nekem egyszerűbb így átlátni meg beosztani, mintha egy sima to-do-list lenne, hogy “kedd: megírni a szerdai bejegyzést”. :)
Andi82 mondta
Nagyon jó ez a jegyzetlap! Már ki is nyomtattam, köszi Via!
Via mondta
Szívesen! :D