Ha tetszik, és szeretnéd megosztani másokkal, kérlek csak a bejegyzésre mutató linket tedd ki a saját honlapodra! Köszönöm szépen! Kereskedelmi forgalomba nem hozható.
©2014 Farkas Lívia. Rajzok: Csalló Edina. Minden jog fenntartva!
A többi ingyenesen letölthető anyagomat itt találod.
Egy esküvőnek az a feladata, hogy pont olyan legyen, mint amilyennek a pár szeretné. Annyira laza, hagyományos, elegáns vagy bolondos, amennyire nekik az jó. Az ideális esküvő szerintem az, amikor vendégként azt tudom mondani: ez pont hozzájuk illett! Ha egyetlen egy tanácsot adnék a tervező párnak, akkor az ez lenne: bátran válasszátok azt, ami nektek jó. Ne a kényszerről és az elvárásokról szóljon ez a nap. Plusz legyetek rugalmasak és lazák, ha és amennyiben nem történnek a tervek szerint a dolgok! :) Ha szeretitek egymást, és jól tudjátok érezni magatokat, minden más csak ráadás, és az sem lesz katasztrófa, amiről most azt gondoljátok, hogy elronthatná az egészet. (Nálunk is elég sok dolog “tönkrement” az esküvőn, de attól lett emlékezetes: rengeteget röhögtünk és a lényeg úgysem változott. :))
Többen kértétek már az évek során, hogy készítsek esküvőtervező munkafüzetet, úgyhogy a fentiek szellemében készült el végül ez a 19 oldalas, nyomtatható kiegészítő. Ha szerettek írásban jegyzetelni, ötletelni, és segít a tervezésben, ha papírra vetitek a vágyaitokat, gondolatokat, akkor remélem, hasznos lesz számotokra ez a tervező. :) A jó kapcsolat alapja is a kommunikáció, így a tervező célja elsősorban az, hogy elindítson köztetek egy párbeszédet arról, hogy mit (nem) szeretnétek, hogy utána tényleg a ti álomesküvőtök valósulhasson meg. A lapokra nem tettem oldalszámot, így kedvetekre válogathattok, hogy melyikeket nyomtatjátok ki — nyilván csak azt, amelyiket ki szeretnétek tölteni.
Ne feledjétek: a tervezésnek nem az a lényege, hogy utána legyen min szorongni, hogy na, ennek kéne pont így történnie. NEM FOG pont így történni, ezt most borítékolom. De ha átbeszélitek a dolgokat, hogy ki mit szeretne, akkor esélyesebb, hogy olyan döntéseket fogtok tudni meghozni, amelyek mindkettőtöknek jók lesznek. Például hogy kell-e székszonya vagy autóbérlés vagy galambok. És az is egy döntés, hogy nem. :))
Ilyen oldalakat találtok a fenti pdf-ben:
- Inspiráció — Milyen hangulatot szeretnétek? Családias, fiatalos, hagyományörző, laza, klasszikus, elegáns, kültéri… Címszavak, amelyek segítenek eldönteni az irányt.
- Dekoráció — Milyen legyen a színvilág? Milyen virágokra van szükséged? (Csokor, dobócsokor, virágdíszek). Milyen legyen az ültetőkártya?
- Helyszínek — Templom, városháza, lagzi helyszíne, étterem, parkolási lehetőég, szállás… — szedd össze, utána könnyebb lesz értesíteni a vendégeket is, ha van honnan kimásolni :)
- Vendéglista — Ide írhatod, hogy kit szeretnél meghívni, kiment-e a meghívó (pipálható), és hogy végül jön-e (RSVP). Nyomtass többet, ha nem elég egy oldal! :)
- Smink, haj, ruha — Ötletek, inspirációk gyűjtése, hogy milyen stílust álmodtatok meg magatoknak. Lesz fodrász, sminkes? A ruhát kölcsönzitek, varrjátok, varratjátok, megveszitek? Lesz menyecskeruhád? Ruhaszalonban nézel körül, vagy konfekcióüzletben? Írj fel mindent, ami segíthet a döntésben. :) Képeket is ragaszthatsz ide!
- Programok 1 – Ceremónia: szülőköszöntő? gyertya? homoköntés? bevonulózene? Mit szeretnétek és milyen kellékek kellenek hozzá? Lesz-e versmondás, vagy élő zene?
- Programok 2 – Lagzi: Menyasszonytánc? Játékok? Beszédek? Menyasszonyrablás? Mit szeretnétek? Kötetlen program, estébe nyúló beszélgetés, vagy buli hajnalig? Legyen vőfély?
- Emlékek — Ki fog fotózni? Lesz külön videós is? Szeretnétek eljegyzési fotózást, beállítottat, stúdióban, szabadtéren, helyszínen, vicceset, klasszikusat… Kell fotózni a lagzit is, vagy csak a szertartást? Lesz vendégkönyv?
- Zenelista — DJ vagy élő zenekar játszik? Milyen stílusú zenéket szeretnétek? Választhatnak a vendégek is? Legyen mulatós? (Tudom, ez sokaknál kardinális kérdés. :))
- Menüötlet — Svédasztal, ötfogásos vacsora? Milyen ételeket fogtok fogyasztani? Szükség lesz-e speciális étrendre is? (Allergia, diéta, stb. miatt). Milyen italokra van szükség? A helyszín intézi, vagy ti hozzátok? Korlátlan italfogyasztás lesz mindenkinek, vagy részben (pl. a töményeket) magának intézi a vendégsereg a bárpultnál? Ezt érdemes előre tisztázni, nehogy félreértés legyen belőle.
- Torta & sütemények — Sütitek vagy veszitek? Sós, édes, aprósütemény, csomagolnivaló? Mennyi kell és ki intézi?
- Címlista — Ide jöhet mindenkinek a címe, akivel együtt fogtok dolgozni, hogy kéznél legyen, ha szükséges. Szolgáltatók, fotós, videós, cukrász, sofőr, fodrász, sminkes, anyakönyvvezető, virágkötő, varrónő…
- Ülésrend — Üres oldallal, ahova felskiccelheted a helyszínt, és felrajzolhatod az asztalokat, ha lesz ültetés.
- Köszönőajándék — Milyen apró ajándékkal köszönitek meg a vendégeiteknek a részvételt? A sütikből kapnak, esetleg készülsz valamivel külön erre?
- Költségvetés — Mennyit szánunk rá? Mennyibe került végül? — szerintem ez a legfontosabb az összes közül. Ez az a rész, amit valahol mindenképpen érdemes vezetnetek, akár Excelben is, mert az még helyettetek is matekozik. :)
- Menetrend — Teendők, időbeosztás, hogy átláthassátok a programot. Külön lapra a végén beoszthatjátok az utolsó napot, ha megnyugszotok attól, hogy kézben van minden. :) Legalább utána lesz mitől eltérni! Ebbe a táblázatba jöhet a reggeli készülődés, a szertartás kezdete, egyik helyszínről átmenni a másikra, éjféli töltött káposzta, menyasszonytánc, programok, stb.
- Nászút — Ha marad energiátok, ezt is megtervezhetitek. :) Kis utazás, nagy utazás, közelre, távolra, rögtön utána, sokkal később? Mi fér most bele?
Ha megvan az ötletelés, utána elővehetitek a naptárat, írhattok dátumokat, határidőket, és konkrét teendőlistákat, hogy mi a következő lépés. Sok sikert a nagy naphoz. A lényeg: Ha szeretet van, minden van. :) ♥
bájtosmosoly mondta
Klassz kis füzet, én ugyan nem nyomtattam ki, de minden ötletet átnyálaztunk az elején :) Nagyon hasznos volt, mert délután még csak annyit tudtunk, hogy hát kis esküvõ kéne, aztán beugrott a blog, az ötletek – és 10 perc múlva már volt egy listánk, amibõl ki lehetett indulni. Tavaly augusztus óta szervezzük az esküvõt, és rengeteg jó ötletet köszönhetek Neked és Bogcának is :)
A laptopról játszott zenében egyeztünk ki mi is, ami alig 50 fõs lagzinál szerintem elég is, mégis kezdek kicsit bizonytalan lenni… Van esetleg pár tipped/tippetek/ ezzel kapcsolatban? A több órányi zene még válogatás alatt, de volt valami spéci program, amit használtatok, vagy a Winamp is teljesen jó? Nem volt kellemetlen, hogy nem volt “élõ” zene?
Via mondta
Nem, egyáltalán nem volt kellemetlen, azok az emberek, akik az ilyesmin fennakadtak volna, nem voltak meghívva. :D Mi nem villogásért házasodtunk, szóval nem foglalkoztunk a “hagyományokkal” meg effélékkel, csak az volt szempont, hogy olyan legyen, amilyet mi akarunk. És nem a rokonok, és nem “a család”, és nem “amit szokás”. Jó volt a WinAmp is. Nem nagyon táncoltunk, szóval háttérzenének tök mindegy, hogy mi volt. Ha szeretnétek nagyobb táncot, inkább legyen DJ.
Stella73 mondta
Most egy icipicit sajnálom, hogy már nem aktuális :D Nagyon szép és hasznos ez a tervező!
Via mondta
Ha van ismerősöd, akinek segíthet, oszd meg vele! :)
tschuli mondta
Ó. Ezekről mindig az jut eszembe, az ilyesmiben neked mennyi melód van, és másoknak a melóját könnyíted meg vele. :)
Mondjuk én megőrültem volna ennyi mindentől, de az én vagyok. És annnnyira boldog vagyok, hogy nem adtuk be a derekunk és nem volt nagy lakodáré… polgári + egyházi szertartás, gratulációkat szépen megköszönni, aztán kettesben haza maradékot ebédelni, hátizsákok föl, és irány a nászút :) ♥
Via mondta
Köszi az elismerést, tényleg sokat dolgozom velük. ♥
Mi sem bonyolítottuk túl. Polgári szertartás (igaz, szabadtéren), este vacsi 35 fővel (velünk együtt), svédasztalos, mindenki oda ült, ahova akart, úgyhogy én kb. félóránként más asztalnál voltam. :)) Betanultunk egy táncot (slow fox Glenn Millerre), de nagy táncmulatság nem volt, a zene laptopról szólt, és hajnali négyig beszélgettünk. Menyasszonytáncot sem akartunk, mert a fiatalon házasodással jár, hogy a barátaid is csóró egyetemisták, és különben sem azért jöttek, hogy megpumpoljuk őket. :)
Volt torta, aprósüti, ebből kaptak dobozoltat elvitelre a végén, de a legjobb a gyümölcstál volt, anyu bevásárolt a piacon, és mindenki a görögdinnyéről áradozott.
Ezért mondtam, hogy nyugodtan csinálja mindenki úgy, ahogy akarja, mi is megtettük, nagyon sok hagyományos dologgal szembementünk, de így volt az igazi. :)
tschuli mondta
Igen, szerintem is mindenkinek azon kéne először elgondolkodni, hogy azért kellene-e ez-az-amaz, mert “úgy illik”, vagy mert tényleg világraszóló lagzit akarnak. Szerencsére nem úgy élünk, hogy mindenkinek egyformát (vagy nagyobbat) kell, mertkülönbenaztán. :D
Nekem anno az volt nagyon felszabadító, szuper érzés, amikor már éppen kezdtünk volna belegabalyodni a családi veszekedésekbe (pont karácsonykor, brr), egy különösen vacak “megbeszélés” után este megbeszéltük, hogy ez aztán abszolút nem jó így, hogy mindenki rosszul érzi magát, és ha valaki úgy érzi, engednie kell, megbántódik… és akkor kitaláltuk, hogy MI mit szeretnénk és mit nem, másnaptól kezdve pedig következetesen ezt kommunikáltuk a családdal. És jé, mindenki jobban vette ezt, mint az udvarias lavírozást. :)
Via mondta
Én a székszoknyán voltam ki, mivel svédasztalos volt a vacsora, tökre nem volt szükség arra, hogy nagy, masnis vászonizék legyenek a széken. Felszoroztam az 5000 Ft-ot a 35 vendéggel… 175 ezer Ft, csak a rohadt székekért! Volt annak a pénznek jobb helye is, és senkit nem érdekelt, hogy “csupasz” széken ül (amúgy tök szépek voltak magukban is). Szerintem fotósra érdemes a leginkább költeni, mert utána az marad meg, a csokiszökőkút meg az egyebek nem létszükség, legalábbis nekünk nem volt. Autót se béreltünk, apu szépre polírozott Peugeot 206-osával mentünk, csudajó volt (és a homokszíne ment is az óarany designunkhoz :D).
Most, hogy nagyobb büdzsével tudnám megrendezni, mint 23 évesen, nem sokat változtatnék, azt hiszem. Max. többet táncolnánk. :))
Bogca mondta
Csak azért, nehogy valaki szeressen székszoknyát és ettől megijedjen! :)
Nekünk 500 Ft volt székenként a szoknya masnival, és nem béreltük, hanem a dekoros tette fel. Oké, hogy vidék, de Pesten kb ennyiért bérelni is lehet, ők megmutatják hogy tedd fel, aztán meg visszaviszed az esküvő után.
Vannak egyébként helyek, ahol direkt a legegyszerűbb székeket veszik meg az esküvős terembe (mint nálunk, a sima szürke textil tárgyalószék), mert úgyis mindenki székszoknyázik. Ha nem lett volna nálunk, az borzalmasan csúnya lett volna. :D De ha egy étteremben van az egész, ahol az ottani designba tök beleillő szép székek vannak, akkor szerintem is felesleges a székszoknya.
Via mondta
Ami árajánlatot mi kaptunk anno, abban benne volt a vegyszeres tisztítás is, minden egyes darabra, ha esetleg lehányná valaki. Hiába mondtam, hogy nem hányós a banda. :D Szerencsére nem volt rá szükség, utólag sem hiányzott nekem. De a tárgyalószékek tényleg nem szépek, ha elütnek a helyszín kinézetétől. :(
Bogca mondta
Nekem mesélte a dekoros másnap (tökjó, hogy ott aludtunk, így másnap végre találkoztam vele, előtte csak e-mailben értekeztünk :DD) egy kávé mellett, hogy ő mindent maga mos és vasal otthon, ezért tud ilyen olcsóra kijönni. Ha otthon a gyerekhányást ki tudod mosni te is, akkor a székszoknyát miért ne? De mesélte, hogy nem szokott gáz lenni, max kis vörösbor, ilyesmi.
Via mondta
Ügyes. :)
ananda mondta
Nem semmi vagy! :D
eveart mondta
Szia Via!
A képet kitehetném egy hasonló blogcím alá a blogomba? És rálinkelném ezt a cikkedet.
Via mondta
Szia!
Igen, a bejegyzés linkjét tedd alá nyugodtan. :) (Csak ne a pdf-et közvetlenül.) Köszi! ♥
eveart mondta
Igen így gondoltam! Köszönöm!
Legalább tőlem is megtalálják sokan a hasznos cikkedet.
Noree mondta
Köszönöööööööm :) <3
Via mondta
Szíveseeeen. ♥
Via mondta
Használjátok egészséggel, lányok! ♥
Nekrocica mondta
Hú, ez most borzasztóan olyan érzés, mintha külön nekem készült volna. Ha lehet, akkor most még annál is jobban imádlak, mint eddig. Köszönöm! ♥
Katica mondta
Hű, ez éppen pont olyan aktuális féleség. Köszi Via :)
toth_vera mondta
Nagyon szuperül összeszedted!
Kár hogy már vagy 8 éve túl vagyunk rajta (szűk családi 20 fős volt), de a héten azt álmodtam, hogy megtartottuk a nagy lagzit, mert most készült el az esküvői dekor KAKTUSZOKból! :)
Rebus mondta
Via,gondolatolvasó vagy! :)
Pont most akartam keresni valami hasonlót,hogy végre rendszerezve legyenek a teendők.Szóval,köszönöm! :)