Legutóbbi összefoglalóm végeredménye az lett, hogy úgy döntöttem: nem hosszabbítom meg sem a Cosmopolitan, sem a Joy előfizetésemet. Ebből már csak egy lépés volt az a döntés, hogy az eddigi készlettől is megszabadulok. A Cosmókat vettem először célkeresztbe, beszereztem egy biztonsági, magátólvisszahúzódós sniccert és egy trendi pink lefűzőmappát (Cosmónak mégis milyen járna?), és fejembe vettem, hogy szétcincálom az újságokat: amelyik cikk érdemes arra, azt archiválom, a többi megy a papírgyűjtőbe. Nem szabok magamnak határt, ha heti fél újságot sikerül “feldolgoznom”, az is haladás. Első lépésként elővettem a legkorábbi Cosmo lapszámomat, csak úgy átnézni, egyáltalán mennyi hasznos cikkel is kalkulálhatok. A 2004 előtti Cosmopolitan lapszámaim nem a sajátjaim voltak eredetileg, úgy örököltem őket – 1998-ban még csak zsenge 13 éves voltam, akkoriban kezdtem csak olvasni az IM-et. Ebből kifolyólag teljesen új szemmel néztem a majdnem tíz évvel ezelőtti Cosmóra. Enyhe sokként ért, amit találtam.
A címlapon Heidi Klum domborít, akkor 23 évesen (pont tíz év van köztünk :)), és még “csak” egy modell volt, és régi Cosmo-szokáshoz híven nincs is vele mélyinterjú, csak egy pici szösszenet a ruhájáról és a sminkjéről a lap elején. Imádom egyébként ezeket a dagi kis betűket a borítón, nekem sokkal nőiesebb, barátságosabb ez a tipográfia, mint a mostani. A lap ára egyébként 395 Ft volt és 162 oldalas, vagyis 2,43 Ft / oldalba került. Régi árfolyamon szerintem ez körülbelül ugyanannyira számított drágának, mint most. A kérdés az, hogy jobban megérte-e akkor megvenni, mint most…
A borítót rögtön egy parfümmintás betétlap követi (Estée Lauder Pleasures, akkor még Liz Hurley volt a reklámarc), ami a mostaniakból abszolút hiányzik. Jó volt régen ilyen színes-szagos újságokat forgatni, legutóbbi szagosújság élményem azt hiszem, tavaly nyárra tehető, amikor talán a Joyban volt egy hasonló reklám, de az egy illatosított tisztasági betét illatát árasztotta magából; borzasztó volt, amint lehetett, abbahagytam a lapszám olvasását, mert fejfájásom lett a vécészagtól. Vajon miért hagytak fel a parfümök ilyetén reklámozásával? Amúgy még közel tíz év elteltével is érezni az illatát az EL parfümnek. Nagyon fincsi. :)
Hogy még mindig a parfümöknél maradjak, meglepő az is, hogy egészen más árkategóriájú reklámok szerepelnek a lapban, mint most. Például Givenchy. Szerintem a lap által sugallt életvitelhez sokkal jobban illenek az ilyen glamúros termékek, mint a maiban unásig előforduló új Avon Cynthia R-nemtomki parfümreklám, aminek ráadásul még pixeles is a logója a fotón (kizártnak tartom, hogy direkt). Egyszerűen bénaságnak érzem az ilyesmit, én egy divatlapot általában azért szeretek lapozni, mert megihlet, tájékoztat, és nem lebutítva, olcsósítva másolja a kifutók világát. (Ha már ezt szeretné csinálni, csinálja úgy, mint a Glamour, az a hozzáállás valahogy szimpatikusabb, mint a “Legyél Cosmolány, mindent megérdemelsz, tiéd a világ, nesze itt egy Sága reklám.”) Mert végülis hány ember van a bolygón, aki a Vogue-ot arra használja, hogy rábököd a képekre, és amelyik ruha megtetszik neki, azt másnap hozza az aszisztense? (Ha olvassa ilyen lény a blogot, és van néhány fölös pengője és/vagy megunt cucca, jelentkezzen. :))
A lap főszerkesztője ekkor még az a Pócsik Anita volt, aki most az Éva magazint istápolja. Talán ahogy P. A. távozott a laptól, úgy kezdett süllyedni a színvonal is…
Érdekes látni egyébként a trendeket a mostaniakhoz képest. Leopárdmintás bokacsizma. Brr. Alcatel telefon, egyszínű képernyővel (!), rezgő hívásjelzővel (!!), 20 mm-nél keskenyebb (!!!), és csak 12 cm magas (!!!!) . Azok a régi szép idők. :) Klasszikus formájú vörös ruhák – ez még mindig bejön, nagyon is. És még szerepelhetett cigarettareklám! Döbbenetes. A cikkek a megszokott karrier-szépség-szex triászban mozognak, de úgy érzem, valahogy sokkal alaposabbak, hosszabbak (3-4 teljes oldal szöveg!), és sokkal több a magyar vonatkozás. Van itt például karrier-témában egy interjú két hölggyel, egy brókerrel és egy nyomozóval.
A divatoldalak között már akkor is szerepelt egy hazai és egy külföldi fotósorozat, mindkettő ma is megállja a helyét, sőt! Aranyos a cikk, ami az új évezred modelljeit taglalja. Hogy melyik tipp jött be? Maximum Tricia Helfer, de ő sem modellkedik, már rég elment színésznőnek a BSG-be. Na jó, Carmen Kass még jó tipp volt, neki egyébként imádom az arcát. :)
Ami még érdekes, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az otthonra, a karácsony ideje miatt például adventi koszorúkra is kapunk tippeket, sőt, karácsonyi brunch menüsorral is szolgálnak.
Végezetül egy kis retro-cuki: az előfizetés a postahivatalon (sic!) keresztül zajlik, de ha OTP-bankkártya tulajdonos vagy, akkor telefonon is meg lehet rendelni a Cosmot InterTicketen keresztül! Aaaw.
Ridita mondta
Régen én is kivagdostam az érdekesebb cikkeket, de már átálltam a scannelésre. Így sokkal kisebb helyen elférnek és könnyebb előkeresni őket.
Via mondta
Sajnos nincs belőle példányom. Csak azóta veszem, hogy kisalakú, és azokat is már mind kivagdostam és kitettem a papírgyűjtőbe.
nita mondta
Ilyen retrós cikket írhatnál a Joyról is, kíváncsi lennék a véleményedre. Nekem jobban teszett az újság, mikor még nagy alakú volt, úgy emlékszem, a cikkek is jobbak voltak.
Via mondta
Véletlenül került ki, már időzítettem a VKF! idejére, majd akkor kinn lesz. :)
dortimcsi mondta
Off: Hova tűnt az almás-diós sajtsalátás bejegyzés?
Via mondta
uran egy 12 szeletest vett 3000 valamennyiért, a részleteket nem tudom. :)
Dóri mondta
Bocsi, hogy offolok bár nemtom, hogy itt létezik e a fogalom :D
Szóval kb. egy torta mennyibe kerül, nem tujda valaki ?
Via mondta
Lidi: Gyereknapon nem voltunk, tegnap szülinapoztunk ott. Majd írok róla, nekem nem jött be.
Dorc: Köszönjük az insider scoop-ot! :D
Dorc mondta
A Cosmo főszerkje (nem-tudom-milyen Patrícia) most vette át a sajtós jegyét a Balaton Soundon. Teljesen jelentéktelen a nő, én adtam ki neki a jegyet. De nem is fárasztott a hülyeségeivel. Eddig női magazinok közül a Joytól jöttek a legdurvább arcok. Hát ránézésre nem tudom, honnan akasztották le a sajtóigazolványukat…
Lidi mondta
Én is láttam a Szex és Nyugdíj reklámplakátját és pont ezen gondolkodtam a mozgólépcsőn, hogy miért nem sikerült fantáziadúsabbnak lenni.
Akarom írni már egy ideje, igaz nem ehhez a témához kapcsolódóan (de nem tudom látod-e, ha régebbi bejegyzéshez komment érkezik), hogy voltam a Sugar Shopban és nagy élmény volt, úgy érzem fogok is még menni, az önkiszolgálós fagyi mindent megér, számomra nincs is messze és amúgy is imádom a cukrászdákat. Szóval köszi a tippet. :D Ti elmentetek végül gyereknapozni?
Via mondta
sütibaba: Nagyon köszönöm! :)
Bogca: Ingyen Elle járt a mozijegy mellé? :D Biztos nem fogyott eléggé. *gonosz*
Lidi: A neten láttam a cikk beharangozóját. SzP lett most a nagy szingliideál. De már unom a Szex és XY címeket, anno volt Szex és Maxima, most Szex és Budapest, kijött egy könyv Szex és Nyugdíj címmel… Lejárt lemez, és nem szép dolog nyúlni a címet, azt remélve, hogy az eredetire való asszociáció miatt majd többen veszik…
Lidi mondta
Az én kezemben sem volt Wellness már egy jó ideje, sőt, a tavalyi Shape előfizetés sem lett meghosszabbítva.
Igazából nem nagyon néztem utána Szabó Patrícia munkásságának, csak emlékszem, hogy jó volt az a pár számnyi Wellness amit megvettem (aztán feltűnt, hogy igazából mindegyik ugyanarról szól :D), és az évi egykét Cosmómmal sincs gondom (már azzal a részével amit el is olvasok), ellenben most láttam, ahogy nézegettem a különböző fórumokat, hogy mindenki elég negatívan nyilatkozik a nőről. Az eheti Nők Lapjában (valamikor írtad, hogy te már nem rendeled, de nálunk mindig van, a család idősebb nőtagjai hozzászoktak) van egy Szex és Budapest összeállítás, és ott SZP van Carrie hasonmásnak kikiáltva, legfőbb személyiségjegye a bátorság.
A cikk meg tényleg azt írja le, ami a magyar sztárvilágra jellemző, van benne némi igazság, sőt. :)
Bogca mondta
Elle-ben most is van olyan parfümös oldal :) Legalábbis abban a számban volt, amit a Szex és New York mozijegy mellé adtak :D
sütibaba mondta
szuper a blogod már alig vártam a kövi írást:)
Via mondta
Múltidő. A Shape sokkal professzionálisabb ilyen témában szerintem, ráadásul az utóbbi években a Wellness nagyon elment ezo-témába :) És untam Rubint Réka fejét, minden oldalról ő vicsorgott… A Wellness akkor volt jó, mielőtt ilyen pici formátumú lett volna. Az első pár év szuper volt, őrzöm is őket. Sz. P. akkor vált nagyon unszimpatikussá, amikor meghallottam affektálni pont egy Wellness-ajánló videóban. Nem jön be a stílusa.
Egyébként meg olvasd el ezt a bejegyzést az OurFashion-ön, tanulságos! :)
Lidi mondta
Érdekes lehetett. :) Én valamiért mindig úgy gondoltam, hogy Szabó Patrícia jót tesz a Cosmónak, bár ebbe az is belejátszott, hogy a Wellnesst viszont megutáltam mikor elment. (Apropó, azt olvasod/tad?)